Personlig medisinsk rådgiver

Jeg følger deg hele veien

Det hender at kunder lagrer nummeret mitt og sier «Hei Ellen!» når jeg ringer. 

Ellen Hewitt er medisinsk rådgiver i Vertikal Helse og synes selv hun har en veldig spennende jobb.

 

- Jeg liker å være til stede for folk som er i en vanskelig livssituasjon. Som medisinsk rådgiver er det akkurat det jeg gjør hver eneste dag, forteller Ellen.

 

Hjelper deg fra A til Å

Dersom du blir syk og trenger hjelp, er det en ekstra belastning å måtte forholde seg til forskjellige personer hele tiden. Når du kontakter Vertikal Helse, kan Ellen bli din personlige medisinske rådgiver.

 

- Jeg vil da følge deg gjennom hele behandlingsløpet, forteller hun som selv er sykepleier med lang erfaring fra både offentlig og privat helsevesen.

 

alt

Når du har sendt inn de nødvendige papirene til Vertikal Helse, får Ellen eller en av de andre sykepleierne din historie på pulten sin. Hun vurderer først om det er dekning i forsikringsavtalen din. Når dette er i orden, legger hun en plan for behandling, og kontakter den best egnede spesialisten i Vertikal Helses store nettverk.

 

- Når jeg har fått svar fra det aktuelle behandlingsstedet, ringer jeg deg. Jeg forteller deg hva som skal skje, når du skal møte opp og hva du må tenke på. Jeg ringer deg også etterpå for å høre hvordan det har gått, forteller hun engasjert.

 

Som kunde med en aktiv sak hos Vertikal Helse, kan du når som helst ringe din medisinske rådgiver. Ellen er overbevist om at denne personlige kontakten betyr mye.

 

Når du har helseforsikring hos oss, er du garantert behandling innen 10 eller 20 virkedager, så det går unna ganske fort når du først har møtt Ellen eller en av hennes kollegaer.

 

- Det er stort å kunne hjelpe noen raskt ut av smerte, eller bidra til å løse et problem i noens liv. Det handler kun om å finne rett behandling, så raskt som mulig, forteller Ellen. Hun gjør det samtidig veldig klart at hun ikke er behandler, men en rådgiver og formidler. Hun kjenner den raske veien til best behandling, og holder deg i hånden helt til du er ferdig behandlet.  

 

- Jeg kan ikke holde pasienten fysisk i hånda, men det kan ligge mye omsorg i en telefonsamtale. Jeg føler virkelig at jeg ser personen i den andre enden. Når jeg vet hva smerte gjør, kan jeg også forstå fortvilelse og akseptere at det kan føre til følelsesmessige utbrudd. Av og til har jobben min en container-funksjon, men det er helt ok, smiler Ellen.

 

Oversikt i helse-Norge

Når en diagnose blir skrevet svart på hvitt, er det mange som får panikk. Det er lett å lete rundt i jungelen av mulige løsninger, og veien er kort til fortvilelse om brevet fra det offentlige referer til lover, paragrafer og ventetid.

 

- Vi kjenner helse-Norge. Vi vet hvor de beste jobber og hvem som er best på hva. Vertikal Helse har en kontinuerlig kvalitetskontroll av sine samarbeidspartnere, så jeg er hundre prosent trygg på at jeg sender kunden rett sted, forteller Ellen.

 

Hun gleder seg til å gå på jobb, for hver eneste dag er det noen av «hennes» kunder som får hjelp av dyktige spesialister. I dag blir det operert et kne, et par øyne og et hjerte.

 

- Jeg føler at vi utgjør en forskjell. Jeg ser folk bli friske. For litt siden hadde jeg en kunde fra Bergen som fikk operert en skulder i Drammen. Han ble kvitt sterke smerter og var strålende fornøyd. Han delte faktisk rom med en som hadde fått fikset en hofte, også gjennom Vertikal Helse. Så der lå de på samme rom og var fornøyde! Sånt gjør jo oss glade også, smiler hun og legger til at en operert skulder og ny hofte får folk tilbake i en aktiv hverdag:

 

- En ting er at folk blir kvitt langvarige smerter som de har slitt med i årevis. Men det er jo også svært god samfunnsøkonomi!

 

alt

Helseforsikringen leveres i samarbeid med If

 

 

Helseforsikring


 

Unngå ventetid med Vertikal Helseforsikring

10 Dager

579 /kr pr. mnd

Garantert behandling/operasjon innen 10 virkedager

20 Dager

399 /kr pr. mnd

Garantert behandling/operasjon innen 20 virkedager