Medisinsk rådgiver, digital lege eller medisinsk rådgivningstjeneste – når ringer jeg hvem?
Det er trygt å vite at hjelpen alltid er nær når spørsmålene melder seg, men med personlig medisinsk rådgiver, vår medisinske rådgivningstjeneste, og digital lege kan det være vanskelig å vite hvilke spørsmål som skal rettes til hvem.
Personlig medisinsk rådgiver
Befinner du deg i et behandlingsløp og har spørsmål vedrørende dette, ringer du Vertikal Helse for samtale med en medisinsk rådgiver.
Den medisinske rådgiveren har som oppgave å følge deg gjennom hele behandlingsløpet og er tilgjengelig for spørsmål knyttet til dette – enten du lurer på hvor lenge det er igjen til operasjon, om du har endring i symptomer eller om du er usikker på enkelte ting knyttet til behandlingen.
Telefonnummer: 23 01 48 00
Medisinsk rådgivning
For enkle tips og råd om sykdom og helse, kan du ringe vår medisinske rådgivningstjeneste når som helst på døgnet. I den andre enden sitter erfarne sykepleiere klare for å hjelpe deg når du trenger det. Det kan være alt fra spørsmål om hva du skal gjøre ved høy feber, hvilke vaksiner du trenger når du skal ut å reise eller gode råd når barnet ditt får vepsestikk.
Telefonnummer: 21 49 24 01
Digital legetime
Det kan noen ganger være lang ventetid hos fastlegen eller du har behov for å komme i kontakt med en lege på kveldstid. Med helseforsikring får du gratis tilgang til digital legetjeneste. Her kan våre kunder bestille en time hos en allmennlege, alle dager mellom kl. 7-22. Legetimen gjennomføres som en videokonsultasjon.
Har du andre spørsmål, kan du finne riktig kontaktpunkt her.
Ønsker du å lese flere slike artikler?
Vi sender ut vårt nyhetsbrev tre til fire ganger i året med eksempler på helseforsikringen i bruk, informasjon om våre tjenester, og gode råd om hvordan du kan forebygge sykdom og skader.